En turk på burk smakar...GOTT!

Jag var i onsdags inne på det här med frukost och alla oändliga alternativ som finns att välja mellan! Vad vill man egentligen att frukosten ska innehålla? Den ska väl helst av allt vara mättande, god och samtidigt hälsosam!

Något som är enkelt, nyttigt och super gott är att blandra frukt med turkisk yoghurt. Som du kanske märker så använder jag turkisk yoghurt till mycket, men det är för att det fungerar till nästan allt, det ger en mild men samtidigt syrlig smak!

Turkisk Yoghurt innehåller mycket fett och proteiner vilket bl.a. gör att man behåller mättnadskänslan längre.

 

 

KANELSLUNGADE ÄPPELBITAR TURKISK YOGHURT

1½ dl Turkisk yoghurt

1 Äpple (välj din favoritsort)

Malen kanel

 

Du kan själv välja om du vill skala äpplet eller behålla skalet på, allt efter din egen smak! Skär äpplet i små bitar och lägg sedan äppelbitarna i en bunke. Pudra lätt med kanel och rör runt med en sked så att alla bitar blir täckta med kanel.

 

Lägg upp turkisk yoghurt i en skål och toppa med dina kanelslungade äppelbitar!

 

 



Kommentarer
o

Mums mums :-))

2012-04-21 @ 06:32:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stephanies Kök

Mat i alla slags former har i alla tider varit ett hett ämne. I denna blogg kommer jag att publicera olika recept på förrätter, varmrätter, desserter och andra bakverk. Jag ser matlagning och bakning som en passion i livet. "Att laga mat ger mig vila" brukar jag säga till min man. Jag hoppas att jag med denna blogg ska kunna inspirera dig, oavsett om du är van att stå i köket eller ej. ♥Love/Stephanie♥

RSS 2.0