America. Oh! America.

Underbara lördag! Veckan gick förbi som en stormvind, det kan delvis bero på att jag drog på mig en förkylning förra helgen som gjorde mig sängliggandes större delen av veckan! Till den stora glädjen blev jag betydligt mycket bättre igår och kunde vara med på vår inplanerade girlsnight!

Igårkväll blev det en riktigt mysig tjejkväll med sleep-over! Pyjamasen var på och bordet var överfullt av alla onyttigheter man kan tänka sig! Däremot började vi med att äta fruksallad med vispad grädde och det la sig som en stor klump i magen, men lika bra var väl det!

 

En brunch med American Pancakes, hallon, hemmagjord hallonsås och sirap fick kompensera det nästan orörda godis- och snacksbordet från gårdagen!

 

 

 

AMERICAN PANCAKES chic edition

6-8 st

 

3½ dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

½ tsk salt

2 msk strösöcker

2 tsk vaniljsocker

2 msk smör

2½ dl mjölk

1 ägg



Blanda alla de torra ingredienserna i en bunke: vetemjöl, bakpulver, strösocker och vaniljsocker.

Smält smöret i en kastrull, vispa ihop det med mjölken och ägget och rör sedan ned det i bunken med de torra ingredienserna,

Grädda dina American pancakes i en stekpanna med smör till dess att de är gyllenbruna. Lägg dem på ett serveringsfat och pudra lätt med florsocker. Servera dem med färska bär, sirap, och hallonsås. Det är även super gott med en klick vaniljglass på toppen av allt!

 


Hemmagjord hallonsås

250 g frysta hallon

2 tsk strösocker

1 tsk vaniljsocker


Värm hallonen i en kastrull, mosa dem gärna med en slev när de har börjat tina. När hallonen har blivit helt smälta kan du tillsätta strösocker och vaniljsocker. Låt såsen sjuda i ca 1 minut!

 

Smaskens! ;)

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stephanies Kök

Mat i alla slags former har i alla tider varit ett hett ämne. I denna blogg kommer jag att publicera olika recept på förrätter, varmrätter, desserter och andra bakverk. Jag ser matlagning och bakning som en passion i livet. "Att laga mat ger mig vila" brukar jag säga till min man. Jag hoppas att jag med denna blogg ska kunna inspirera dig, oavsett om du är van att stå i köket eller ej. ♥Love/Stephanie♥

RSS 2.0