Vill du bjuda på ett lyxigt mellanmål eller en härlig dessert?




BLÅBÄRS SMOOTHIE vanilla
4 pers.

1 pkt frysta blåbär
3 dl mjölk
4 dl  vanilj

2 dl vispgrädde
2 tsk vaniljsocker

Använd en stavmixer eller smoothiemixer.

Häll i bären, mjölken och yoghurten i mixerbehållaren och mixa tills det blir en härlig blå/lila färg. Tänk på att smoothien behöver stå i frysen ca stå i frysen i ca: 25-30 min för att få en bra konsistens. Finns inte tiden att vänta kan du alltid byta ut yoghurten till vaniljglass!

Vispa grädden med vaniljsockret!

Häll upp smoothien i ett vackert glas och toppa med vaniljgrädden!

Yumm!




Kommentarer
Jenssis

Lovely lovely! Kommer kolla här typ varje dag! Fräsch blogg! Puss

2012-04-06 @ 14:25:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stephanies Kök

Mat i alla slags former har i alla tider varit ett hett ämne. I denna blogg kommer jag att publicera olika recept på förrätter, varmrätter, desserter och andra bakverk. Jag ser matlagning och bakning som en passion i livet. "Att laga mat ger mig vila" brukar jag säga till min man. Jag hoppas att jag med denna blogg ska kunna inspirera dig, oavsett om du är van att stå i köket eller ej. ♥Love/Stephanie♥

RSS 2.0