Fräsch Tonfisksallad


TONFISKSALLAD sweet chili

1 burk med tonfisk i vattten

2 stora msk majonäs

2 stora msk creme fraise el. turkisk yoghurt

2 vitlöksklyftor

½ citron (saften)

1 krm salt

½ krm vitpeppar

 

2 påsar (ca 140g st) med sommarmix finbladig sallad

10 st cocktailtomater
4 st hårdkokta ägg


Blanda tonfisk, majomäs och creme fraise i en bunke och blanda tills det blir en fin smet. Tillsätt pressad vitlök, citron, salt och vitpeppar och blanda med en slev.

Lägg upp salladen på tallrikar, dela cocktailtomaterna i halvor och lägg över salladen. Om du gillar lök kan du skärna några tunna skivor med rödlök och strö ut över salladen. Dela även de hårdkokta äggen i halvor och lägg i en kvadrat runt salladen (bara för att det ska bli lite fint). Lägg hälften av tonfiskröran i mitten, uppe på salladen.

Balsamico dressing
1 dl olivolja
½ dl balsamvinäger
1 krm salt och svartpeppar
Mixa allt med stavmixer så att det blir till en tjock, krämig dressing.

Toppa hela salladen med balsamico dressningen och That sweet chili sås!

Perfekt sommarmat!!






 



Kommentarer
Michaela

Du är så duktig Stephanie :)

Det där ser verkligen gott ut, som allt annat du delar med dig av här :)

Kram Michaela

Svar: Tack så mycket! Kram!
Stephanie del Pilar

2012-06-20 @ 14:30:03
URL: http://michaelaberglund.wordpress.com
Evan

Hej Stefanie,
Gillar dina fina recept och att du fixar maten "bara för att det ska bli fint" Fortsätt så!
Evan - en av dina ICAkunder

Svar: Tack Evan! Vad roligt att du gillar mina recept! :)
Stephanie del Pilar

2012-07-01 @ 06:46:42
URL: http://latn59lone18.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stephanies Kök

Mat i alla slags former har i alla tider varit ett hett ämne. I denna blogg kommer jag att publicera olika recept på förrätter, varmrätter, desserter och andra bakverk. Jag ser matlagning och bakning som en passion i livet. "Att laga mat ger mig vila" brukar jag säga till min man. Jag hoppas att jag med denna blogg ska kunna inspirera dig, oavsett om du är van att stå i köket eller ej. ♥Love/Stephanie♥

RSS 2.0