Blueberries goes nuts

 

BLUEBERRY nuts

2 pkt frysta blåbär

1 dl hasselnötter

1 dl mandlar (söta)

2 msk ljus sirap

1 dl strösocker

1 dl vete mjöl

150 g smör

2½ dl havregryn

 

Börja med att sätta ugnen på 200 grader. Smält smöret i en kastrull och låt det svalta. Mixa nötterna, smått men inte mjöligt. Häll ned nötterna i en bunke och tillsätt alla torra ingredienser och blanda. Tillsätt sirap och det smälta smöret och blanda noga.

 

Ta fram en pajform och fyll den med blåbär. Strö över nöt-smuldegen och grädda sedan i mitten av ugnen i ca 15 minuter.

 

Servera med vaniljglass!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stephanies Kök

Mat i alla slags former har i alla tider varit ett hett ämne. I denna blogg kommer jag att publicera olika recept på förrätter, varmrätter, desserter och andra bakverk. Jag ser matlagning och bakning som en passion i livet. "Att laga mat ger mig vila" brukar jag säga till min man. Jag hoppas att jag med denna blogg ska kunna inspirera dig, oavsett om du är van att stå i köket eller ej. ♥Love/Stephanie♥

RSS 2.0